Internationaal talent
Terwijl in het ene land veel talent rondloopt, zijn organisaties in het andere land hard op zoek. Dat moet toch eenvoudiger en sneller bij elkaar te brengen zijn? Dat dacht WorldEmp ook en zo geschiedde. Door een groot internationaal netwerk in te zetten, kunnen ze nog sneller en eenvoudiger talent uit India koppelen aan Nederlandse bedrijven. De bedrijven uit Nederland hoeven hiervoor niet in het vliegtuig te stappen, want alles gaat digitaal via het platform dat WorldEmp zelf heeft ontwikkeld.
Bij de start van het nieuwe bedrijf werd snel en efficiënt een website opgezet. Maar nu ruim zeven jaar later past deze niet meer bij de internationale allure en grote opdrachtgevers van het bedrijf. Tijd voor een nieuwe look en feel en dus ook nieuwe teksten.
Marktonderzoek
Voor WorldEmp zijn we gestart met een marktonderzoek. Samen hebben we bepaald wie de ideale klant is en met die kennis hebben we een lijst van bedrijven opgesteld. Uit die lijst hebben we een aantal ondernemers geselecteerd en deze hebben we geïnterviewd. We hebben in beeld gebracht welke vragen zij hebben over de diensten van WorldEmp, waar ze drempels ervaren of juist kansen zien. Deze informatie hebben we gebruikt als basis voor de website.
Nieuwe website
WorldEmp maakt gebruikt van het abonnementsmodel Commerce as a Service van Bluedesk. Dat betekent dat ze voor een vast bedrag per maand een volledig e-commerce kanaal hebben. Ze krijgen daarbij technische ondersteuning van developers en de hulp van een team met online marketeers. Dankzij dit team en de inzet van WorldEmp stond binnen twee maanden de volledig nieuwe website online. Wij schreven de teksten aan de hand van het SEO en marktonderzoek.
Ervaringen in beeld
Direct na het lanceren van de website zijn we ervaringen van opdrachtgevers in beeld gaan brengen. Voor WorldEmp hebben we een aantal opdrachtgevers geïnterviewd en de samenwerking uitgeschreven. Daarbij hebben we goed gekeken naar de vraag en het probleem dat is opgelost en hoe WorldEmp dit vervolgens heeft aangepakt. Dit geeft geïnteresseerden een goed beeld van de diensten van het bedrijf.
Bereik vergroten
Nu de basis weer goed was, zijn we gaan uitbouwen. Een van de wensen van WorldEmp is om veel meer bezoekers op de website aan te trekken. Daarom zijn ze gestart met de SEO en een SEA campagne. Daarop zijn wij actief verhalen gaan pitchen. Het resultaat is een expert blog op de kanalen van AGConnect met ruim 85000 unieke bezoekers per maand.
Agile marketing
Ook voor WorldEmp zijn we op een Agile manier aan de slag gegaan. We hebben een duidelijke roadmap gemaakt en dit opgesplitst in concrete acties. Deze acties hebben we op een gezamenlijk Trello Bord geplaatst. In wekelijkse calls, op maandagochtend, hebben we de voortgang besproken en aangegeven waar we aan werken. Op die manier weet de opdrachtgever altijd wat hij of zij kan verwachten, of wat hij of zij moet leveren. Korte sprints, met snel resultaat.
Resultaat
Het marktonderzoek heeft WorldEmp heel veel inzicht opgeleverd wat zij gebruiken bij het scherp zetten van hun propositie. De geoptimaliseerde teksten voor de website zorgt voor betere vindbaarheid, daarnaast weet WorldEmp nu beter welke vragen en problemen zij moet oplossen voor potentiële klanten.
De website van WorldEmp liet na een aantal weken al zien dat er meer bezoekers naar de website komen.
Een contentstrategie waarmee je gevonden wordt door de ideale klant
Download onze whitepaper over het opzetten van een contentstrategie waarmee je gevonden wordt.
Vraag hem hier aan