Match op het aanbod
Als je weet wie je ideale klant is en waar je deze kunt vinden, is het tijd om je aanbod in kaart te brengen. Heb jij echt iets in handen waar de klant ontzettend blij van wordt? Vaak zit het bewijs in de verkoop, ga eens na: Hoe vaak verkoop je iets en krijg je een goede review?
Als dit altijd het geval is, hoef je niets meer te doen. Krijg je soms positieve feedback, maar niet altijd? Dan is het de moeite waard om hier tijd in te investeren en een aantal klanten en mensen die niet gekocht hebben na te bellen.
Welke scenario’s zijn mogelijk wanneer je niet verkocht hebt:
- Soms weten mensen nog niet dat ze een behoefte hebben totdat ze door iets getriggerd worden. Je was wel op de juiste plek, maar je hebt jouw doelgroep nog niet goed genoeg bereikt. Ze zijn verder gaan scrollen en je bent weer verdwenen op hun tijdlijn.
- Soms hebben ze de behoefte wel, maar vinden ze het product onduidelijk beschreven. Ze weten niet dat jouw product of dienst hun probleem gaat oplossen.
- Soms hebben ze je wel gezien, maar hebben nog niet gekozen. Ze weten dat je hun probleem kunt oplossen, maar zijn niet 100% overtuigd van jouw kennis en kunde. Een positieve review kan hier wonderen verrichten.
Bovenstaande problemen zijn allemaal op te lossen met contentmarketing en afhankelijk van de customer journey. heb jij jouw potentiële klant, op het juiste moment in zijn of haar reis bereikt?
Ben je ondertussen overtuigd en wil je direct aan de slag gaan met jouw contentmarketing strategie?