Creëer content met waarde

Je hebt het vast wel eens meegemaakt, je voelt de druk om iets te posten, te bloggen of te delen. Maar geen inspiratie, dus verval je in een post die eigenlijk nergens over gaat. Als het gaat om content, maakt het niet uit in welke fase van de customer journey jouw ideale klant zit, het moet waarde hebben als het wil raken. 

Ga dus echt alleen content produceren die past bij de vragen / problemen van de klant. Ga alleen content delen die past bij jou als bedrijf. Als je de druk voelt van weer een Linkedin post delen, maar je hebt geen inspiratie, denk dan weer even aan die vragen van de klant, een case waar je mee bezig bent of een overweging die je hebt binnen het bedrijf. Verval niet in de valkuil om dan maar een foto van de kantoorhond erop te zetten (tenzij hij onderdeel is van jouw branding / dienstverlening).

Goede content raakt, slecht content raakt kant noch wal. 

Het enige lastige is wel dat je dit zelf moet ondervinden, welke content raakt, welke niet. 

Zo merkten wij onlangs dan onze persoonlijke beslommering / overpeinzingen op Linkedin meer losmaakt dan kennis die wij delen. Maar we horen ook terug dat veel mensen inspiratie halen uit onze content, alleen is het bereik minder. Dus maken we een combinatie van beiden. Maar we delen alleen persoonlijke overwegingen als dit ook echt uit ons hart komt en waarde toevoegt. 

Heb je geen inspiratie, no worries, probeer het de volgende keer weer. Bedenk hoe je jouw inspiratie kunt ‘aansteken’ en post anders lekker wel die kantoorhond, wellicht is jouw ideale klant een groot hondenliefhebber. 


GRATIS e-book: Wil jij ook meer grip op je marketing?

Download hier jouw stappenplan!

Wil je al onze adviezen die wij geven in deze onzekere tijden lezen, aangevuld met ideeën voor jouw marketing? Ontvang dan ons e-book met daarin een stappenplan voor jouw marketing waarmee je direct kunt beginnen!

Ja, ik wil ook meer grip op mijn marketing

Welkom op Make IT Stick!

Wil jij met jouw IT bedrijf meer in de media? Download hier de whitepaper 'Hoe kom ik als IT bedrijf in de media?'