Leadgeneratie opzetten kost tijd
Het systeem inrichten kost tijd en ook daarna moet je het goed onderhouden. Dit begint met doelen stellen, een plan schrijven, doelgroep bepalen, content creëren en het inrichten van het systeem.
Een voorbeeld, je wilt e-mailadressen verzamelen. Wat heb je hiervoor nodig?
Allereerst een ‘weggever’. Je kunt natuurlijk een veld op je website plaatsen met: ‘laat hier je e-mailadres achter’, maar de kans dat iemand dat ook doet is heel klein. Er moet iets van waarde tegenover staan. Dit kan een nieuwsbrief zijn, een whitepaper of misschien een checklist of demo?
Stel je kiest voor een whitepaper, over een onderwerp waar je veel vanaf weet. Deze plaats je op een mooie pagina, de landingspagina. En je zorgt ervoor dat wanneer iemand zijn of haar e-mailadres invult, zijn adres automatisch op een lijst komt (bijvoorbeeld in Hubspot of ActiveCampaign) en dat dit systeem een seintje krijgt. Dit seintje zorgt voor een reeks met mailtjes. Bijvoorbeeld een stuk of vier.
- Alsjeblieft, hierbij de whitepaper
- Als je de whitepaper interessant vond, hierbij 2 succesvolle cases waarbij X of Y ook heeft gewerkt.
- Wil je na de whitepaper verder lezen? Dan is X of Y ook interessant
- Vind je het leuk om aan te sluiten bij onze learning lunch over dit onderwerp?
Een goed systeem volgt of iemand een e-mailtje heeft geopend en of het dus nut heeft om de volgende in de reeks te sturen. Is dit niet het geval, dan kun je een reminder sturen.
En dit kost dus vrij veel tijd. Want voor de landingspagina, de weggever, de mailtjes, de customer cases, de opvolg mailtjes en artikelen is content nodig. En dan hebben we het nog niet gehad over het aantrekken van bezoekers. Want hoe ga je ervoor zorgen dat mensen in eerste instantie op je landingspagina terecht komen?
Starten met marketing automation en het genereren van leads kost tijd, maar er is natuurlijk ook goed nieuws. Als je hierin investeert, dan levert het uiteindelijk lead, klanten, werk en dus omzet op!
Geen tijd om alle content te schrijven? Wij helpen je graag.
<button offerte aanvragen?>