Wij zijn ervan overtuigd dat juist de menselijke kant van de IT het verschil maakt bij het aantrekken van nieuwe klanten en medewerkers. Dat veel IT-bedrijven meer naar buiten kunnen treden met hun kennis en kunde. Want ieder bedrijf heeft een uniek verhaal.
Over ons

Om maar met de deur in huis te vallen, wij vinden twee dingen belangrijk.
1
2
Dat gezegd hebbende, vinden wij dat marketing en PR eenvoudig en toegankelijk moet zijn. Geen mysterieuze tooling of ellenlange strategieën, maar duidelijke speerpunten, een goede propositie en vooral DOEN! Alleen dan zie je wat echt voor jou en jouw doelgroep werkt.
Zo, dat moesten we even kwijt, nu weet je in ieder geval wat ons drijft. Vind je het leuk om te lezen hoe Make IT Stick is ontstaan lees dan vooral nog even verder.
The beginning...
Eigenlijk was het volledig toevallig maar ook onontkoombaar dat Make IT Stick is ontstaan. Wij werken namelijk beide al even in de IT, Jolanda als PR specialist bij diverse IT-bedrijven en Lieke als Operationeel directeur van een IT-bedrijf. Door een lokaal initiatief kwamen wij met elkaar in contact.
We kenden elkaar dus wel, maar werkten niet samen. Pas later, toen Lieke voor zichzelf begon, kwamen wij elkaar tegen. We werken voor hetzelfde bedrijf (allebei als freelancer) Als ‘buitenbeentjes’ lunchten we af en toe samen en op een dag hadden we het volgende gesprek.
”Ja, het is heel fijn dit freelancen, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik iets opbouw. Ik maak veel uren, maar altijd voor iemand anders. Terwijl ik ook wel iets op wil bouwen.
Jolanda
”Zeker, zo heb ik al een tijd het idee om een PR bureau op te richten, specifiek voor de IT, maar ik kom er gewoon niet aan toe.
Jolanda
”Dat herken ik wel, ik vind het ook lastig dat ik al mijn beslissingen en ideeën zelf moet nemen en uitwerken. Ik vind het toch wel fijn als ik met een gelijkgestemde kan sparren.
Lieke
”Dat is een goed idee, ik dacht aan hetzelfde, maar dan meer op marketing gebied aangezien ik nu ook alleen voor IT bedrijven werk.
Lieke
Jolanda & Lieke knikken enthousiast en eten hun broodje verder op. Geen eureka moment dus.
Aldus de zeer accurate geschiedschrijving van onze hand. We hadden dus allebei het idee om het anders te doen, maar nog niet bedacht dat dit samen een goed idee zou zijn.
Gelukkig viel het kwartje een maandje later toen Lieke aan het sporten was en op de terugweg van de sportschool bedacht ze ook de naam ‘Make IT Stick’. Een enthousiast Slackje naar Jolanda, die ECHT binnen 1 seconde terugstuurde ‘wat een super goed idee!’ en Make IT Stick is geboren.
Wie zijn wij?

Lieke Danenberg
Hallo, ik ben Lieke Danenberg, 36 jaar en gek op marketing en data!
Al sinds mijn studietijd (ja, ik heb vrijetijdskunde gestudeerd) heb ik mij bezig gehouden met evenementen, marketing en communicatie. De afgelopen jaren ben ik als een blok voor marketingdata gevallen, want hoe cool is het dat je uit data super veel informatie kunt halen over jouw klanten en producten.
De afgelopen jaren heb ik als directeur van Alkmaar Marketing en Operationeel directeur van Bluedesk veel zien veranderen in de markt als het gaat om marketing. Er zijn meerdere kanalen bij gekomen, nieuwe type producten en als marketeer is focus hebben onmisbaar. Dat is precies waar ik goed in ben, pragmatisch benaderen van de bedrijfsdoelstellingen, doelgroep en ideale klant. Wat moet je doen, waar moet je het doen en wanneer moet je het doen!
Met Make IT Stick zorgen we er voor dat je als IT ondernemer snapt hoe jouw marketingsysteem moet gaan werken. Heb je hulp nodig met de uitvoer, geen probleem, wij zijn dagelijks bezig met PR, events, online marketing en social media.
Kijk voor meer informatie over mij op mijn Linkedin profiel.
Jolanda Jansen
Hi, ik ben Jolanda Jansen, 34 jaar en constant op zoek naar verhalen.
Natuurlijk lees ik graag boeken, stapels genoeg in mijn huis, maar nog liever ga ik zelf op zoek naar de mooiste verhalen. Dat doe ik voor mijn opdrachtgevers, maar ook in mijn vrije tijd. Op het moment schrijf ik bijvoorbeeld een biografie over een Alkmaarse verzetsheld. Met een beetje geluk komt dit in boek in 2021 nog uit.
In 2016 ben ik, na een paar jaar op de afdeling persvoorlichting van de gemeente Amsterdam te hebben gewerkt, overgestapt naar het Haagse. Daar ben ik aan de slag gegaan in het campagneteam van de VVD. Van voorlichting en ondersteuning van Amsterdamse bestuurders, stapte ik over naar een landelijke campagne.
In Den Haag heb ik in korte tijd, ontzettend veel geleerd. Kennis die ik graag wilde inzetten voor nieuwe en uitdagende opdrachten. Daarom ben ik na deze campagne naar de Kamer van Koophandel gefietst en JansenPR was een feit.
Vrij snel kon ik aan de slag voor een paar mooie opdrachtgevers, waaronder twee IT-bedrijven. Mijn feeling voor deze sector bleek goed te zijn en de afgelopen jaren heb ik hierin een goed netwerk van bedrijven, ondernemers, journalisten en vakmedia opgebouwd. Een netwerk die ik graag inzet voor andere IT-bedrijven, op zoek naar meer publiciteit, want er is vaak zoveel meer te vertellen.
Kijk voor meer informatie over mij op mijn Linkedin profiel.

Jett Kooijman-Fetter
Hi, Ik ben Jett Kooijman-Fetter, 24 jaar en dol op alles wat met content en marketing te maken heeft.
Ik ben opgegroeid in Amstelveen, heb mijn middelbare school periode rond Alkmaar gewoond en ben daarna aan het TMO gaan studeren in Doorn. In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te lezen en ben ik elk weekend in de bioscoop te vinden.
In 2014 begon ik met mijn studie aan het TMO in Doorn. Daar kwam ik erachter dat mijn hart sneller gaat kloppen van gave marketingcampagnes. Creatieve teksten, mooi beeldmateriaal en spraakmakende guerilla-acties, dat zijn dingen waar ik enthousiast van word! Echt resultaat behalen, dat is wat mij drijft. Want hoe motiverend is het om te zien dat het marketingplan wat jij hebt uitgevoerd een stortvloed aan nieuwe klanten heeft opgebracht voor de opdrachtgever? Of dat een amper bezochte website nu opeens wél wordt gevonden door de juiste doelgroep?
Via-via hoorde ik dat Lieke en Jolanda op zoek waren naar een extra teamlid. “Dat is echt iets voor jou!’’ werd er gezegd na het lezen van de vacaturetekst. Enfin, ik hing dezelfde dag nog aan de telefoon met Jolanda, en mocht langskomen voor een gesprek. Fast-forward naar een maand later, ik maak inmiddels deel uit van Make IT Stick en kan niet wachten om me dagelijks bezig te gaan houden met de marketing van interessante IT bedrijven!
Met wie werken wij?
We werken samen met de leukste en beste professionals op verschillende gebieden.