De juiste toon
Laatst las ik een interessant artikel via de NOS app met de titel ‘reclamemakers op zoek naar andere boodschap dan ‘we staan voor je klaar.’ Ik vind hem heel treffend. Helemaal als ik nu boodschappen doe en naar buiten ga. De zon schijnt, de vakantie is begonnen (voor de ouders met kinderen betekent dit geen huiswerk) en het wordt weer drukker op straat (wat niet altijd handig is). Wat je vooral merkt en voelt, er is een versoepeling van de maatregelen in het vooruitzicht en dat geeft weer ruimte en energie.
En dit is het punt waar marketeers moeten aanslaan. Want de behoefte verschuift.
Waar we een paar weken geleden veel campagnes on hold moesten zetten en bij meerdere opdrachtgevers het bereik terug zagen lopen door de online concurrentie en veranderende behoeften, zien we dat die verschuiving nu weer plaatsvindt.
Ruimte voor een nieuwe toon
Er komt meer ruimte voor luchtigere berichten, maar misschien wel belangrijker, de ondernemers en dus misschien wel jouw opdrachtgevers willen weer vooruit. Ze willen ondernemen en zijn op zoek naar geschikte mogelijkheden om dit te doen.
Dus als marketeer of PR adviseur is het nu belangrijker dan ooit om te bedenken, wat jouw klant straks nodig heeft.
De boodschap “wij zijn er voor je, steunen je.” Was de afgelopen weken ongelofelijk sterk, maar de kans dat jouw lezer op zoek is naar iets anders is groot. Bedenk dus goed hoe de maatregelen zich de komende weken gaan ontwikkelen, waar het leven voor het eerst weer wordt opgepakt als de kinderen naar school gaan en ouders weer meer kunnen werken. En hoe jij hier als bedrijf op in kunt spelen.
Ennuh, als je nog eens wilt zien hoe sterk de ‘Wij zijn er voor je boodschap was” hier is een mooie video waarin al deze commercials achter elkaar zijn gezet. Misschien lijken ze toch iets teveel op elkaar 😉
Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Wij schreven een handige whitepaper voor IT bedrijven in situaties zoals deze. Bekijk hem hieronder!
Groetjes Jolanda (en Lieke)
Wil jij vaker in de media komen?
Download onze whitepaper over het opzetten van een winnende PR-strategie
Vraag hem hier aan