Ga jij deze zomer ook gebruiken om je marketingplan nog eens na te lopen? Ik heb een aantal leestips voor je die hier goed bij helpen!

Ik weet niet of andere dit ook zo ervaren, maar bij mij staan de weken voor mijn vakantie in het teken van opruimen, losse eindjes wegwerken en ‘die laatste mailtjes uit m’n mailbox wegwerken’. Want bij mijn is m’n mailbox  m’n to do list. Dat werkt voor mij perfect, maar schijnt niet altijd ideaal te zijn. Dat las ik laatst in het boek Grip van Rick Pastoor (zie hieronder ;)).

Ga je ook op vakantie en zin om wat te lezen? Of ga je de marketingplannen weer eens uit de kast halen voor het nieuwe jaar? Ik deel hieronder een paar  boekentips! Ik lees graag over mijn vak. Dus over verhalen vertellen, schrijven en hoe je een verhaal het beste kunt overbrengen. We schreven daar zelf al een artikelen over. Bijvoorbeeld deze, over customer cases. En een paar tips voor het schrijven van persberichten

Wil je meer lezen? Misschien zijn deze boeken iets voor je! 

Ik heb dit boek gekocht nadat ik Bas op een congres als keynotespreker zag. Al snel dacht ik: ‘Wat een goed verhaal.’ En dat vind ik nog steeds als ik zijn boek lees. Bas is oprichter van Speech Republic en heeft al veel politici en bestuurders geholpen met het vertellen van een duidelijk verhaal.

Wist je dat we iets verliezen zwaarder weegt, dan iets winnen? En dat we echt heel slecht in statistieken zijn. Zelfs als dit onderdeel van je studie was? Dit zijn niet alleen leuke feitjes, maar kunnen ook heel waardevol in je communicatie zijn. Want als je weet hoe ons denkproces werkt, kun je je boodschap daar ook op afstemmen. In dit boek legt Michael Lewis uit hoe ons brein werkt en dit doet hij aan de hand van het briljante werk van Daniel Kahneman. Ik ben echt een groot fan!

Dit boek gaat niet over schrijven, maar is wel werkgerelateerd. Rick is een van de mannen achter Blendle. Deze startup is snel gegroeid en een snelgroeiende startup brengt allerlei organisatorische en financiele uitdagingen met zich mee. Rick heeft een methode bedacht waarmee je grip op je week, jaar en zelfs leven kunt krijgen. Bij mij werkt alleen de takenlijst iets anders, maar verder fijn boek met lekker praktische tips.

Wat ga ik nu lezen? 

Hij schreef ook het boek Hooked en dit is wel een van mijn favoriete boeken. Hierin legt hij uit hoe verslavende applicaties (zoals Facebook) werken. Door applicaties heel gebruiksvriendelijk en eenvoudig te maken, de juiste triggers te gebruiken en deze ook goed in te zetten, kun je gedrag van mensen beïnvloeden In dit tweede boek legt hij uit hoe je jezelf kunt afsluiten voor deze triggers. Ideaal leesvoer voor op vakantie dus!

Hopelijk levert dit lijstje weer lekker veel inspiratie op. Ik lees lekker door, mocht je nog een boekentip hebben? Deel hem! ​​

Groetjes Jolanda


GRATIS e-book: Wil jij ook meer grip op je marketing?

Download hier jouw stappenplan!

Wil je al onze adviezen die wij geven in deze onzekere tijden lezen, aangevuld met ideeën voor jouw marketing? Ontvang dan ons e-book met daarin een stappenplan voor jouw marketing waarmee je direct kunt beginnen!

Ja, ik wil ook meer grip op mijn marketing

Welkom op Make IT Stick!

Wil jij met jouw IT bedrijf meer in de media? Download hier de whitepaper 'Hoe kom ik als IT bedrijf in de media?'